*Moje TOP 7 piosenek świątecznych*

Bardzo lubię świąteczne piosenki i ku udręce moich najbliższych (nie wszyscy kochają je tak, jak ja) słucham ich/śpiewam je już od początku grudnia. Sprzyja mi to przyjemne, magiczne uczucie, ten klimat, jaki ma w sobie ten świąteczny czas. 

Przedstawiam Wam moje TOP 7 piosenek świątecznych:

1. ,,All I Want For Christmas Is You - Mariah Carey

Tej piosenki chyba nie muszę nikomu przedstawiać, każdy ją zna. Co roku słyszymy ją w radiu dziesiątki razy w ciągu dnia. Ale czy przesłanie tej piosenki nie jest piękne? All I want for Christmas is you - Wszystkim czego chcę na święta jesteś Ty. Prezenty, pyszne potrawy, pięknie ozdobiony dom - to są dodatki. W święta najważniejsi są ludzie. Gdy nasi bliscy są obok, gdy się dogadujemy, cieszymy ze swojej obecności, chcemy wspólnie świętować - to jest najcenniejsze, powiem nawet, że bezcenne.

2. ,,Coraz Bliżej Święta- Margaret ft. The Voice of Poland 2015 Finalists 

Angielska wersja tej piosenki, śpiewana przez Melanie Thornton to ,,Wonderful Dream (Holidays Are Coming)”. Niejedna polska piosenkarka wykonała ten utwór, jednak wykonanie Margaret i The Voice of Poland najbardziej przypadło mi do gustu. Przesłuchałam tą piosenkę wiele razy, a za każdym razem wzbudza we mnie te same reakcje - od razu zaczynam śpiewać ;), na moich ustach pojawia się uśmiech, otacza mnie ten grudniowy, magiczny klimat.

3. ,,Have Yourself a Merry Little Christmas - Christina Aguilera  

Christina Aguilera z pewnością nie jest przez wszystkich uwielbiana, ale chyba nikt, kto ma dobry słuch nie powie, że nie potrafi śpiewać, bo robi to świetnie. Z tą piękną piosenką nie było inaczej. 

,,Have yourself a merry little Christmas
Let your heart be light
From now on our troubles will be out of sight
” 


Utwór mówi o tym, żebyśmy puścili swoje problemy w niepamięć i czerpali radość z tych świątecznych, rodzinnych chwil. I ja się pod tym podpisuję. Myślę, że każdy, bez wyjątków ma jakiś problem, jakieś zmartwienie, które ocenia swoją skalą i wiem, że od nie myślenia o nim, on nie przeminie, a święta owszem. Są raz do roku i na te kilka dni warto żyć ,,tu i teraz''. Moim zdaniem to wcale nie znaczy, że ,,sztucznie się uśmiechamy'', czy ogólnie nasze zachowanie jest nie szczere. Po prostu uważam, że w tym wyjątkowym czasie nie warto zaprzątać sobie głowy smutkami. Wiem, że łatwo to powiedzieć, ale przy odrobinie woli nie aż tak trudno zrobić. Problem nie zając - nie ucieknie. A szkoda ;)

4. ,,Let it snow” - Dean Martin 


Dean Martin w tej piosence opowiada, że wraz ze swoją ukochaną spędzają czas na dworze, pogoda jest okropna, więc chciałby, żeby chociaż popadał śnieg. A moja wizja związana z tym utworem wygląda nieco inaczej - Miły, zimowy dzień, ja i moi bliscy siedzimy w domu, popijamy ciepłe, aromatyczne napoje, rozmawiamy, śmiejemy się, słuchamy muzyki and since we got place to go - let it snow, let it snow, let it snow ❄❅❆. Zanim wyprowadziłam się ze swojego rodzinnego domu, to uwielbiałam zimową, wieczorową porą siadać na parapecie (mieszkałam na 3 piętrze) i patrzeć na padający śnieg, na który latarnia rzucała swoje światło. To był taki mój zimowy, domowy relaks. Naprawdę miły widok - tańczące płatki śniegu. Polecam! ;)


5. ,,Last Christmas”  - WHAM! 

Jeśli znacie j. angielski to wiecie, że ta piosenka mówi o zawodzie miłosnym. Niezbyt radosny, czy świąteczny temat, jednak utwór ten jest znany na całym świecie i często słuchany już od początku grudnia. W tekście piosenki podoba mi się to, że autor nie rozpacza nad tym, że sparzył się na ukochanej osobie, a nawet mówi jej, że w tym roku ofiaruje swoje serce komuś wyjątkowemu. I koniec końców, znajduje kogoś specjalnego, czyli mamy happy end ;) Piosenka łatwo wpada w ucho, a jej słowa szybko pojawiają się na ustach słuchacza. 


6. ,,Merry Christmas Everyone - Shakin' Stevens 
7. ,,Jingle Bell Rock - Bobby Helms



A Wy lubicie piosenki świąteczne? Które najbardziej? Podajcie w komentarzu Wasze ulubione tytuły! Pozdrawiam, Amura 🎄🎅 





,,Najlepsze prezenty ukryte są w sercach💝 


4 komentarze:

O MNIE

Cześć, tu Amura. Jestem młodą kobietą z głową pełną marzeń, a także szczęśliwą mamą. Lubię czerpać z życia inspiracje. Blog to moje marzenie, któremu wciąż nadaję upragniony kształt i tempo. Znajdziesz tu moje stylizacje, lecz nie tylko. Moda - w szerokim pojęciu to moja miłość, pasja, a pod hasłem Lifestyle jest wiele znaczeń i barw. Do zobaczenia, do usłyszenia ;)